Best Vitaal
Image default
Fitness

3 tips die helpen bij gewichtsverlies

Aan een gezond lichaamsgewicht wordt tegenwoordig veel aandacht geschonken. Als je wat zwaarder weegt dan het gewicht dat wordt aangeraden, kan het soms lastig zijn om weer op een gezond gewicht te komen. Dit is natuurlijk helemaal niet erg, bijna iedereen met overgewicht gaat hier namelijk doorheen. Om je te helpen hebben wij hieronder drie tips die helpen bij gewichtsverlies. 

 

Sporten opbouwen

Als je eenmaal gemotiveerd bent om te gaan sporten, wil je er meestal ook gelijk alles uithalen, terwijl het juist beter is om het rustig op te bouwen. Zo kun je je conditie langzaam opbouwen en zul je niet of minder last hebben van blessures en overbelasting van je spieren. Ook is het belangrijk om eiwitten te eten bij de herstel van je spieren. Stel je hebt last van zwaar overgewicht en bewegen is lastig, dan kun je altijd nog kiezen voor hydrotherapie. Hydrotherapie Is een vorm van fysiotherapie in het water, omdat je in het water ligt gaat het bewegen een stuk makkelijker dan als je op het land zou bewegen. 

 

Langzaam overstappen voeding

Van de één op de andere dag gezond gaan eten is bijna onmogelijk, het lijkt dan een onbegonnen taak, waardoor je snel weer in je oude voedingspatroon valt. Het is daarom belangrijk om rustig over te stappen met voeding, probeer bijvoorbeeld eerst minder te snacken of de snacks te vervangen door gezonde snacks. 

 

Boodschappen doen

Als je boodschappen gaat doen en weer iets lekkers in de aanbieding ziet, is het lastig om dit te laten liggen. Maar er is bewezen dat boodschappen doen op een gevulde maag dit kan verhelpen, hierdoor zal je minder de neiging hebben om teveel ongezonde snacks te halen. Want onthoudt, de snacks die je niet in huis hebt, kun je ook niet eten. Ook wordt het aangeraden om van te voren een boodschappen lijstje te maken. 

 

Een gezond gewicht is erg belangrijk, maar het kan soms lastig zijn om deze te bereiken. Het belangrijkste is om alles rustig op te bouwen, zowel sporten als voeding. Hierdoor heb je minder kans dat je in je oude routine valt en zal het dus makkelijker worden om dit patroon vol te houden. Ook is het slim om boodschappen te doen op een volle maag samen met een boodschappen lijstje zodat je niet onnodige snacks gaat kopen. Want als je de snacks niet hebt in huis, kun je ze ook niet eten.